A vállalkozói léted megalapozásakor összpontosíts arra, hogy megfelelően használd az erősségeket, amiket birtokolsz! Például nagyszerű szónok, jó író vagy fantasztikus fotós vagy? Határozd meg, hogy mely területeken tudod magadról, hogy erős vagy, és ne próbálj meg olyasvalami lenni, ami eredendően nem vagy.
Az életben – és különösen vállalkozóként – az egyik legértékesebb lecke amit megtanulhatunk, hogy mindannyian rendelkezünk szuperképességekkel.
Ez alatt azt értem, hogy mindannyiunkban vannak bizonyos dolgok, amelyekben kivételesen jók vagyunk, és amelyekhez végtelen energiánk van — viszont legtöbbször figyelmen kívül hagyjuk ezeket, és belemerülünk abba az elképzelésbe, hogy mindenben jónak kell lennünk.
Azonban, ha mindenben jó akarsz lenni, akkor mindenben csak átlagos leszel. Éppen ezért tisztáznod kell, miben vagy igazán jó, és miben nem!
Azonosítsd be a szupererődet!
És delegáld az összes többi feladatot, amik nem tartoznak az általad birtokolt erősségek közé!
Ezzel maximalizálni tudod majd a hatékonyságodat és a termelékenységedet.
Az igazság, hogy nem is lehet mindenben jónak lenni. Lehetséges, hogy sok mindenben jó vagy. Lehetséges egy-két dologban jó vagy. De lehetetlen mindenben jónak lenni. Ha megérted, hogy van egy szupererőd, elkezded használni, fejleszteni – tehát több időt töltesz a vele való törődéssel, sokkal elégedettebb és produktívabb leszel.
A legnagyobb esélyed tehát a sikerre a saját természetes tehetséged területeinek megerősítéséből fakad. Az ezekre való összpontosítás biztosítja a legtisztább utat a rendkívüli eredményekhez. Ez a fajta siker nem úgy jön el, hogy a gyengeségeiddel törődsz és azokat próbálod foltozgatni. Ez csak teret enged a frusztrációnak és a kudarc érzésének.
Törekedj többre az átlagnál!
Mégis miért helyezünk plusz nyomást magunkra, hogy olyan dolgokban legyünk jók, amelyek nem belőlünk fakadnak? Fontos, hogy új dolgokat próbálj ki, és megértsd egy folyamat különböző részeit, de ez nem azt jelenti, hogy mindegyikben részt kell venned. A siker megtalálása és új szintre emelése nem akkor történik meg, amikor a gyengeségeidre fókuszálsz.
A siker azzal érhető el, ha tudatában vagy annak, hogy miben vagy kiemelkedő, majd olyan kihívásokat keresel magadnak, amik ezeket az erősségeidet felhasználva rendkívüli magasságokba juttatnak.
Felmérések szerint Magyarországon a legtöbb vállalkozó azt gondolja, hogy mindent el kell tudnia intézni a vállalkozásában. Pedig ez hosszú távon kivitelezhetetlen, és kiégéshez vezet. Ha azért ostorozod magad, mert nem tudsz valamit elintézni, vagy éppen nem mozogsz egy témában komfortosan, keresd meg azt a személyt, aki jártas az adott területen, így delegálhatsz neki, Te pedig helyette a szuperképességed kiépítésére koncentrálhatsz.
A szuperképességed lesz a hitelességed egyik alappillére
A hitelesség kulcsfontosságú tényező a személyes márkaépítésben, ezért a közönséged és az ügyfeleid számára a valódi énedet kell megmutatnod.
Most pedig szánj időt arra, hogy átgondold az alábbi kérdéseket:
Mik az erősségeid, amiket az eddigi tevékenységeid/munkáid során felismertél?
Mi az, amire büszke vagy eddigi pályád során?
Mi a szuperképességed, amivel Te vagy a legjobb a szakmádban?
Gondolkodj el rajta, milyen készségeket szereztél az életed során szerzett tapasztalataiddal?
Milyen képzések, bizonyítványok, tanúsítványok, kitüntetések vagy bizonyított sikertörténetek segítik a hitelességed megalapozását?
Van egy ötleted? Valósítsuk meg!
Erről a témáról olvashatsz a “Mit tegyünk a weblapra?” című könyvem egyik fejezetében is.