Virtuális asszisztens: vállalkozásod online támogatója
A virtuális asszisztens szolgáltatás olyan online üzleti támogató megoldás, amely segít a vállalkozóknak a napi feladatok kiszervezésében, a delegálásában és az idő hatékony kezelésében. Az asszisztensed otthonról vagy más helyről végez különböző adminisztratív, ügyfélszolgálati, marketing vagy egyéb feladatokat számodra.
Milyen előnyöd származik neked ebből?
Egy virtuális asszisztens vállalkozással való együttműködés előnyei a következők:
Rugalmasság: egy online támogató szakember akkor és annyit dolgozik, amikor és amennyire szükséged van. Nincs szükség kötött munkarendre vagy juttatásokra.
Megbízhatóság: szakmai ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezik az általa vállalt feladatokban és felelősségteljesen végzi a munkáját. Folyamatosan nyomon követheted és értékelheted a teljesítményét.
Hatékonyság: segít időt és energiát megtakarítani, amelyet saját vállalkozásodra fordíthatsz. Elvégzi azokat a feladatokat, amelyek elvonják a figyelmedet az alapvető feladataidról, vagy amelyek elvégzéséhez nincs meg a szükséges tudásod vagy eszközöd.
Növekedés: lehetővé teszi számodra, hogy bővítsd üzleti- és hatásköröd. Segít abban, hogy erős online jelenléttel rendelkezz, új ügyfeleket szerezhess. Egy online vállalkozástámogató támogat az új piacokra való belépésben vagy új termékek és szolgáltatások bevezetésében is.
Összefoglalva tehát mit csinál egy virtuális asszisztens? Ez a szolgáltatás egy olyan online üzleti támogatási megoldás, amely segít a vállalkozóknak abban, hogy több időt és energiát fordíthassanak saját vállalkozásukra, miközben professzionális segítséget adnak az adminisztratív és egyéb feladatokhoz. Elősegíti a vállalkozások növekedését és versenyképességét az online térben.
Ezek a szakemberek olyan független vállalkozók, akik távolról dolgoznak, és a technológia segítségével szolgáltatásokat nyújtanak az ügyfeleknek.
Mennyi a virtuális asszisztens óradíja? A virtuális asszisztens árak széles palettán, 3000 – 10 000 Ft óradíj között mozognak, tapasztalattól és a feladat összetettségétől függően.
Számos előnye van az alkalmazásuknak. Néhány a legfontosabb előnyök közül:
Időmegtakarítás: segíthet időt megtakarítani azáltal, hogy átveszi a nem stratégiai jellegű feladatokat, így a nagyobb üzleti célok elérésére összpontosíthatsz.
Az időigényes feladatok jobb lebonyolítása: a virtuális személyi asszisztens átveheti azokat az időigényes feladatokat, amelyeket esetleg halogattál.
A személyzeti és működési költségek csökkentése: alkalmazása költséghatékonyabb lehet, mint egy teljes munkaidős, személyes asszisztens felvétele.
Nagyobb mértékű működés: segítségükkel növelheted vállalkozásod méretét.
Jobb ügyfélkiszolgálás: segíthetnek javítani az ügyfél kiszolgálását, támogatni az ügyfeleidet, kérdéseket megválaszolni, kisebb – nem a Te szakértelmedet kérő feladatokat megoldani.
Összpontosításhatsz az alapvető üzleti szolgáltatásaidra.
Javítja a munka-magánélet egyensúlyát.
A virtuális asszisztens feladatai
A vállalkozástámogató asszisztensek a feladatok széles körét képesek ellátni. Néhány gyakori, általuk végzett feladat a következő:
Hívások fogadása és időbeosztás kezelése
Könyvelés
Vevői ügyfélszolgálat
Adatbázisok kiépítése és frissítése
Piackutatás végzése
Social media profilok létrehozása
Többféleképpen is lehet jó virtuális asszisztenst találni.
Néhány ezek közül a módszerek közül:
Online vállalkozástámogatói szolgáltatások megismerése: Számos ilyen jellegű szolgáltatás áll rendelkezésre, amelyek segíthetnek a számodra legjobb szakembert megtalálni.
Referenciák és ajánlások keresése: Korábbi munkáltatóitól származó referenciákat és ajánlásokat kereshetsz, hogy felmérd készségeiket és tulajdonságaikat.
A LinkedIn használata: A LinkedIn nagyszerű módja lehet egy kiváló vállalkozástámogató megtalálásának. Sok cégtulajdonos végez egy személy- vagy csoportkeresést a „virtuális asszisztens” kifejezésre, majd átböngészi a jelölteket, és referenciákat kér.
Amikor egy online vállalkozástámogató asszisztenst bízol meg, több tulajdonságot is érdemes figyelembe venni.
Néhány a legfontosabb tulajdonságok közül:
Őszinteség: érzékeny információkat kezelhetnek, ezért fontos, hogy olyan személyt alkalmazz, aki őszinte.
Megbízhatóság: olyan személyt alkalmazz, aki megbízható, és aki képes a feladatokat időben és helyesen elvégezni.
Figyelem a részletekre: egy nagyszerű virtuális asszisztensnek éles szemmel kell figyelnie a részletekre.
Felkészültség: olyan személyt keress, aki találékony, innovációval és kreativitással képes megoldani a problémákat.
Angol nyelvtudás: ha üzleti tevékenységeihez angol nyelvtudás szükséges, bizonyosodj meg róla, hogy a virtuális asszisztens jól beszéli a nyelvet.
Munkahelyi tapasztalat: győződj meg korábbi tapasztalatairól, képesítéseiről és akár hobbijáról is, hogy jobban megértsd képességeit és tehetségét.
Problémamegoldó készség: keress olyan valakit, aki jó problémamegoldó készséggel rendelkezik.
Proaktivitás: a kezdeményezőkészség megmutatása az egyik legfontosabb készség, amelyet online vállalkozástámogatáskor keresni kell.
Kiváló kommunikációs készségek: az online munkához világos kommunikációra van szükség.
Néhány a legfontosabb jelek közül, hogy virtuális asszisztensre lehet szükséged:
Túlterhelt vagy az adminisztratív feladatokkal.
Nagyszerű ötleteid vannak a vállalkozásoddal kapcsolatban, de nincs, aki segítsen megvalósítani azokat.
Vannak izgalmas projektjeid, de nincs időd a megvalósításukra, mert túlságosan lefoglal a napi üzletmenet.
Rendszeresen hosszú órákat dolgozol, hogy lépést tarts a sok munkával, de mégis úgy érzed, hogy le vagy maradva.
Millió olyan feladattal vagy elfoglalva, amelyek talán jobban illenének egy másik emberhez.
Ha a fenti jelek bármelyike illik Rád, lehet, hogy itt az ideje megfontolni egy vállalkozástámogató szakember alkalmazását!